of LinkedIn
Whitepapers Binnenlands Bestuur

Bestuur en Organisatie

  • Professioneel-functioneel-specificeren

    In 6 stappen naar professioneel functioneel specificeren

    Whitepaper van NEVI juni 2016
    De specificatie geeft leveranciers alle informatie die nodig is voor een goede offerte. Om een aantal redenen kan gekozen worden voor functioneel specificeren. Soms denken organisaties dat zij al op deze wijze specificeren, maar doen ze dit eigenlijk niet. Daar gaan we in deze whitepaper verder op in. Bovendien biedt de whitepaper een...
    Download PDF
  • ScreenHunter-190-May.-11-12.21

    Hoe wordt lokale besluitvorming transparant?

    Whitepaper van Notubiz mei 2016
    Hoe creëert u een (online) podium voor de lokale politicus? Deze whitepaper gaat in op de mogelijkheden voor lokale politici om zich beter te profileren bij burgers, journalisten en belangenorganisaties.”   Burgers, journalisten en belangenorganisaties roepen om open en transparante besluitvorming van bestuurders. In de moderne...
    Download PDF
  • De-zeven-reflexen

    De 7 meest voorkomende reflexen in publieke inkoop

    Whitepaper van NEVI maart 2016
    Bij overheidsinkoop gaat er vaak onevenredig veel aandacht uit naar de aanbestedingsprocedure, waardoor een goede voorbereiding erbij in schiet. Dat leidt tot gevoeligheden, verkramping en slechte resultaten. Het glazen huis van de overheidsinkoop wordt bewoonbaarder als bestuurders en inkopers dit onderkennen en een aantal reflexen onderdrukken.
    Download PDF
  • publieke-inkoop

    Inkoop, een vak met invloed

    Whitepaper van NEVI april 2016
    Inkopen. Je doet het zelf bijna dagelijks in de vorm van boodschappen in de supermarkt of een vakantie online. Goed inkopen leidt ertoe dat je tevreden bent. Afhankelijk van je persoonlijke doelstellingen voegt de aanschaf iets toe aan je leven. Die heeft daarmee dus waarde.   Voor bedrijven en overheidsorganisaties is dat niet...
    Download PDF
  • cover-personeelsmonitor-gemeenten-2014

    Personeelsmonitor Gemeenten 2014

    Whitepaper van A+O fonds gemeenten mei 2015
    Al ruim drie jaar zit de gemeentelijke arbeidsmarkt op slot. Daar is in 2014 geen verandering in gekomen. Eigenlijk geldt er al een aantal jaar een vacaturestop die de instroom van nieuwe medewerkers zo goed als onmogelijk maakt. De onzekere economische vooruitzichten en bezuinigingen bij gemeenten hebben ervoor gezorgd dat veel mensen voor...
    Download PDF
  • cover-enquete-financiele-functie-amsterdam_1

    Enquête Financiële functie Amsterdam 2002-2014

    Whitepaper van Gemeente Amsterdam februari 2016
    Binnen de gemeente Amsterdam hebben zich de afgelopen jaren meerdere incidenten voorgedaan in de financiële organisatie. Daarom heeft de gemeenteraad eind 2014 besloten tot het instellen van de raadsenquête Financiële functie Amsterdam 2002 – 2014. De commissie kreeg als opdracht te onderzoeken op welke punten de...
    Download PDF
  • cover-personeelsmonitor-gemeenten-2012

    Personeelsmonitor Gemeenten 2012

    Whitepaper van A+O fonds gemeenten mei 2013
    De slechte economische situatie en onzekerheid over de toekomst drukken ook dit jaar hun stempel op de arbeidsmarktontwikkelingen bij gemeenten. De bezetting staat zwaar onder druk en vrijwel alle indicatoren geven aan dat de gemeentelijke arbeidsmarkt vastloopt. Er komt bijna niemand meer bij en alleen gemeenteambtenaren die met pensioen gaan...
    Download PDF
  • cover-personeelsmonitor-gemeenten-2013

    Personeelsmonitor Gemeenten 2013

    Whitepaper van A+O fonds gemeenten mei 2014
    Bezetting blijft dalen Voor het vierde jaar op rij is de bezetting bij gemeenten afgenomen. Na een piek korte piek in 2009 is het aantal medewerkers bij gemeenten sinds 2009 met 15.850 afgenomen. Hiervoor zijn twee belangrijke oorzaken aan te wijzen: het uitbesteden van activiteiten aan bijvoorbeeld Regionale Uitvoeringsdiensten en...
    Download PDF
  • De-weg-naar-selfservice

    De weg naar selfservice

    Whitepaper van PinkRoccade Local Government bv november 2015
    Uw dienstverlening aanpassen aan de mogelijkheden van uw burgers. En daarmee zelfredzaamheid van uw burger vergroten en de kosten van uw dienstverlening verlagen. Dat wil toch iedere gemeente? Door het invoeren van selfservice, is dit haalbaar. Het klinkt als een enorme stap, ook op het gebied van ICT. De impact op uw werkprocessen is echter...
    Download PDF
Inloggen of registreren

Afdelingen

Onderwerpen Bestuur en Organisatie (201) Branches Armoede (1) Begroting en miljoenennota (1) Bezuinigingen (8) Bibob (2) Integriteit (6) Miljoenennota (1) Overheidsfinanciën (1) Prinsjesdag (1) Regeerakkoord (1) Vastgoed en overheid (2) Veiligheid (7) Veiligheidsregio's (1) Verkiezingen (1) Meer branches