of LinkedIn
Whitepapers Binnenlands Bestuur

Beleidsmedewerker sociaal domein. 8 praktische tips

Bestuursacademie-Sociaal-Domein

Samenvatting

8 praktische tips voor de beleidsmedewerker sociaal domein van nu en de toekomst

Het takenpakket van beleidsmedewerkers in het sociaal domein is in de afgelopen jaren veranderd. Dat komt onder meer door de vele veranderingen op het gebied van participatie, Wmo en jeugdzorg. Waar u zich vroeger focuste op een werkterrein of onderwerp, moet u nu samenwerken en uw beleid afstemmen op het grote geheel. Dat betekent dat u als beleidsmedewerker steeds meer een regisserende rol krijgt. Zo geeft u vorm aan nieuwe ontwikkelingen en slaat u een brug tussen beleid en uitvoering.

 

De transformatie van het sociaal domein en uw rol als beleidsmedewerker

Voor gemeenten is de transformatie van het sociaal domein een van de grootste uitdagingen. Het bieden van passende en samenhangende zorg en ondersteuning voor kwetsbare burgers blijkt lastiger dan verwacht. Als beleidsmedewerker komt er dan ook veel op u af. Om beter met al deze ontwikkelingen om te kunnen gaan, geven wij u hieronder 8 praktische tips waarmee u als beleidsmedewerker aan de slag kunt.

Inhoudsopgave

8 praktische tips
Inloggen of registreren