of LinkedIn
Whitepapers Binnenlands Bestuur

Sociaal

  • BPM-Report-2011-Cover-High-Res

    Business Process Management in Nederland - 2011

    Whitepaper van Capgemini juni 2011
    Capgemini heeft de tweede editie van het rapport Business Process Management in Nederland uitgebracht. Het rapport maakt duidelijk in welke mate Business Process Management (BPM) wordt toegepast door Nederlandse organisaties. Ook zijn de succesfactoren van BPM-initiatieven en het gebruik van BPM-technologie geanalyseerd. Daarnaast worden zeven...
    Download PDF
  • IBM-WP-smartercities

    Smarter cities for smarter growth

    Whitepaper van IBM Nederland B.V. mei 2010
    In de eenentwintigste eeuw zullen groei, economische waarde en concurrerende differentiatie van steden in toenemende mate hun oorsprong vinden in de kennis, vaardigheden en creativiteit van mensen, alsook het vermogen van de economie om innovatie te creëren en te absorberen. Om te kunnen concurreren in deze nieuwe economische omgeving,...
    Download PDF
  • diversiteit

    Diversiteit in Nederland

    Whitepaper van Kluwer / Tijdschrift Openbaar Bestuur december 2010
    Als in Nederland de maatschappelijke ontwikkeling van de laatste eeuw wordt geschetst, dan wordt dat vaak samengevat in een grote historische verschuiving van een verzuilde naar een geïndividualiseerde samenleving. Velen menen dat individualisering niet alleen een feit is dat met sociaalwetenschappelijk onderzoek zou kunnen worden...
    Download PDF
  • uwv

    Het UWV in verandering

    Whitepaper van Kluwer / Tijdschrift Openbaar Bestuur november 2010
    Enkele maanden geleden dwong een getergde Tweede Kamer een onderzoek af naar het functioneren, of liever het disfunctioneren, van het UWV. De Kamer had zeker reden voor haar ongenoegen. Het ICT-schandaal was nog niet verbleekt of de rel over de zelfstandigen begon die en masse voor fraudeur werden uitgemaakt, om plaats te maken voor het bericht...
    Download PDF
  • klantcentraal

    De klant centraal

    Whitepaper van Kluwer november 2010
    Dat de relatie tussen klant (de burger die een beroep moet doen op het vangnet van de sociale zekerheid) en uitvoeringsinstelling niet gelijkwaardig is, blijkt wel bij de levering van de producten (inkomens-, zorg- of toeleidingsproducten). Wanneer de klant zich niet aan de regels houdt, wordt immers het geleverde product gesanctioneerd....
    Download PDF
  • jegudzorg

    Evaluatieonderzoek Wet op de jeugdzorg

    Whitepaper van BMC advies management oktober 2009
    Op 1 januari 2005 is de Wet op de jeugdzorg (Wjz) in werking getreden. In de Wjz is een bepaling opgenomen dat deze binnen vijf jaar na inwerkingtreding dient te worden geëvalueerd. In de uitgevoerde evaluatie worden de resultaten van de invoering van de wet getoetst aan de oorspronkelijke doelstellingen. De centrale vraagstelling in deze...
    Download PDF
Inloggen of registreren