of LinkedIn
Whitepapers Binnenlands Bestuur

Business Process Management in Nederland - 2011

'Van werken aan BPM naar BPM dat werkt'. BPM-volwassenheid leidt tot betere procesprestaties. Onderzoeksresultaten (in samenwerking met de Universiteit Utrecht)

BPM-Report-2011-Cover-High-Res

Samenvatting

Capgemini heeft de tweede editie van het rapport Business Process Management in Nederland uitgebracht.
Het rapport maakt duidelijk in welke mate Business Process Management (BPM) wordt toegepast door Nederlandse organisaties. Ook zijn de succesfactoren van BPM-initiatieven en het gebruik van BPM-technologie geanalyseerd. Daarnaast worden zeven essentiële lessen uitgelicht en zeven trends waargenomen.
Het rapport is op basis van een gezamenlijk onderzoek met de Universiteit Utrecht opgesteld.

Inhoudsopgave

Voorwoord

Samenvatting

1:

Het onderzoek

2:

Inzichten in de deelnemers en hun organisaties

Branche, omvang en functie

Definitie en kennis van BPM

Geldigheid antwoorden

3:            

BPM-volwassenheid en prestaties van processen

Bepalen van volwassenheid

Prestaties van processen

Samenhang BPM-volwassneheid in prestaties van processen

Onderscheidende BPM-factoren

Samenhang prestaties en organisatieomvang

BPM-volwassenheid per gebied

4:

Interesse in BPM en terugblik op BPM-initiatieven

Interesse in BPM

BPM-initiatief gestart

Aanleiding voor BPM-initiatief

Procesgebieden van BPM-initiatief

Succes en tevredenheid over BPM-initiatieven

Barrières en succesfactoren bij adoptie van BPM

Lessen uit de praktijk

5:

Trends en toekomst van BPM

 

Inloggen of registreren